torsdag 22 september 2011

Stick ut genom att kommunicera med foliering

Det är extra roligt med formgivningsprojekt där vi får använda effekter på trycksaker. Vill man förmedla ett lyxigt eller ett kvalitativt uttryck av sitt varumärke är det ett sätt att förhöja trycksaken och fånga in mottagaren. Det kan vara just det som gör att det är ditt visitkort, din broschyr eller din produkt som sticker ut och syns bland konkurrenternas.

En snygg foliering är vanligt på inbjudningar, lyxiga förpackningar och böcker bland annat. Att foliera är att trycka en metallisk eller färgad folie på ett underlag och det funkar både på papper, väv, kartong och till och med på läder. Det är inte en billig effekt men kanske är just det lilla extra som gör att mottagaren uppmärksammar ditt budskap!

Vårt senaste folieringsuppdrag är detta omslag som vi tagit fram för vår uppdragsgivare Neuhauser & Falck som förpackning av en gåva till deras kunder och samarbetspartner i samband med deras 30 års jubileum. Boken Huvudjägarna var gåvan och vi tog fram ett extra omslag för boken med budskapet tryckt på omslaget som de vill förmedla till sina samarbetspartners. Med boken följde även ett tryckt bokmärke med ytterligare ett budskap. Omslaget innehåller t.o.m. en hälsning från författaren.

Foliera mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar