fredag 26 november 2010

Håll koll på utskicken med Crossmedia

För en tid sedan var vi på studiebesök hos PÅ Media som presenterade en otroligt smidig lösning för utskick. Genom att lägga information om mottagaren i en databas kan Crossmedia personifiera både text och bild, men inte bara det, med hjälp av informationen i databasen kan systemet också, påminna och följa upp utskicket helt automatiskt.

- Det bästa med Crossmedia är att vi fått ett verktyg där vi har full kontroll på kommunikationen och där uppföljningen sköts per automatik. Att dessutom svarsfrekevensen ökar så mycket är fantastiskt säger Michael Spång på PÅ Media AB  

Tänk dig att du ska skicka ut en inbjudan. Först skickar du en tryckt personlig inbjudan med mottagarens namn både i text och bild, sedan skickar du även en påminnelse i tryckt form med samma typ av variabler. För att få in svar kan du i din inbjudan ge en adress till en personlig hemsida (purl) där din mottagare kan fylla i, komplettera och ändra sina kontaktuppgifter. Här fyller mottagaren i om han eller hon vill komma, vill bli kontaktad eller inte är intresserad. För varje alternativ kan du lägga in ytterligare frågor. På så sätt kan du, via systemet uppdatera och rensa i din kundlista och även lägga till nya kontakter och få nya leads. Efter att eventet ägt rum kan du på ett lika enkelt sätt följa upp seminariedeltagarna men också de som tackar nej, eller de som inte dök upp. Det går också att göra enklare webbenkäter genom att skicka ut några aktuella frågor via inbjudan.

Databas + tryckt personlig inbjudan + tryckt påminnelse + personlig URL+ bekräftelse + påminnelse på e-mejl och/eller SMS + uppföljning 
= Ett helt automatiskt och personligt utskick

Personifierade utskick har visat sig ha 2-5 gånger högre svarsfrekvens om man jämför med vanliga. Så nog kan det vara värt att pröva! 

För att kunna genomföra ett Crossmediautskick behövs bara ett kundregister med uppgift om namn, mejladress och mobiltelefonnummer. I Crossmedia ingår upplägg i databas med inbjudan, personliga sajter, påminnelser och uppföljningar i valda medier. Ring oss så berättar vi mer! OCH kommunikation hjälper förstås till med att välja ett upplägg som passar dig!

Lätt som en plätt! 


Personifierad inbjudan, bild lånad från PÅ Media

Exempel på olika variablar för tryckt inbjudan. bildvariabel, textvariabel, färgvariabel beroende på kvinnlig eller manlig mottagare. Bild lånad från PÅ Media

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar