Byrån ska skapa en utomhuskampanj, ett motiv, för kunden som kommer att exponeras på ca 70 ytor i hela Sverige. Tävlingsbidragen har suttit uppe under vecka 18, 2012.
Årets kund är Byredo. Tre stycken doftljus är speciellt framtagna för kampanjen och dofterna ska väcka barndomsminnen. Dofterna är Bubbelbad, Nytryckta böcker samt Sockervadd. Dofterna bygger på tre väldigt enkla idéer och minnen som många av oss förmodligen även tar för givet. Utmaning är att sälja dessa produkter, individuellt eller i en trepackslåda, till förmån för childhood. Huvudbudskapet i kampanjen är: Ge bort ett barndomsminne. Försäljningskanaler av doftljusen är butiken på NK samt via www.byredo.com.
Vinnaren har nu korats, på UTE2012galan som ägde rum den 8 maj på Grand Hotel i Stockholm.
Grattis till vinnaren som är The Pistöl Agency säger vi!
Andra pris gick till Le Bureau
Tredje pris tog Garbergs hem.
Värdigt, snyggt och smart. Årets tredjepristagare charmade juryn med en enkel idé och ett utförande som föll oss i smaken utan att bli alltför sockersött. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar