Stackars kunder. Ni har så bråttom och mycket att göra och här kommer vi kommunikatörer och predikar, ja predikar, om hur bra det är med kommunikation. Hur viktigt det är att kommunicera i rätt kanaler och i MÅNGA OLIKA kanaler. Att kommunikationen är DET VERKTYG som tillsammans med försäljning och affärsplanering kan göra skillnad.
Alla är upptagna, med budget, försäljningsprognoser, affärsstrategier och kvartalsrapporteringar. Kommunikationen, den får marknadsavdelningen sköta eller kommunikatörerna, eller så tar vi tag i det när vi har lite tid över... och lite pengar.
NEJ, skanderar vi kommunikatörer. Det är en tankefälla! Tänk om! Tänk rätt! Kommunikation måste bedrivas tillsammans med försäljningen och affärsplaneringen och rapporteringen. Den är en del av allt det andra. Ett KRAFTIGT STRATEGISKT VERKTYG för att öka försäljningen och nå ut till dem som du vill ha relationer till.
Inled dig inte i frestelse att välja bort kommunikationen. Bli kommunikationsfrälst, det hjälper!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar